محمد

محمد

کاملا شخصی و بی محتوا !!!
محمد

محمد

کاملا شخصی و بی محتوا !!!

در ، غروبِ بی فروغ آشنایی ،
این من و تو ، در سر راهِ جدایی
خاطراتی مانده از ،
هر شام و هر روز
سرگذشتی دارد این ،
عشقِ جگرسوز
می روی با بی قراری ،
یادی از خود ، می گذاری
می نهی ، یادی غم انگیز ،
خاطراتی ، حسرت انگیز

همرهِ آهی شررخیز

در غمِ ما، مهر ومه ، افسرده گردد ،
چهره ی شاداب گل ، پژمرده گردد
در ، غروبِ بی فروغ آشنایی ،
این من و تو ، در سر راهِ جدایی
بعد از این ما ، با جدایی آشناییم ،
با غم ، بی آشنایی ، آَشناییم

یار مرا ، غار مرا ، عشق جگرخوار  مرا                      یارتویی ، غار تویی ، خواجه نگهدار مرا

نور تویی ،سور تویی،دولت منصور تویی                    مرغ کُهِ طور تویی ،خسته به منقار مرا

 

قطره تویی، بحر تویی، لطف تویی ،قهر تویی             فتنه تویی ، زهر تویی، بیـــش میازار مرا

مجره ی خورشید تویی، خــانه ی ناهید تویی            روضه ی امیــــد تویی ،  بار بـــده  یار مرا

           

گفتمش ای جـان جهان،مفلس و بی مایه شدم           گفت  منم مایه ی تو، نیـــک نگهدار مرا

روز  تویی  ، روزه  تویی ،  حاصل دریــوزه  تویی          آب تویی ، کوزه تویی ، آب ده  ای یار مرا

 

دانه تویی ، دام تویی ، باده تویی ، جام تویی            پخـته تویی ،خـــام تویی ،خام بمگذار مرا

خـواند مرا ، خـواند مرا ، گفـت بیـا ، گفـت بیـا              می روم ،ای وای  به من،گر ندهد بار مرا

 

حـور تویی ، نـور تویی ، جنٌت معمــور تویی               حجٌت مسرور تویی ، سرور و  سالار  مرا

شمس شکرریز  تویی ،  مفخر  تبریز  تویی               لخلخه آمیز   تویی  ، خواجه ی عطٌار مرا

 

همیشه این شعر بسیار زیبای مولانا رو  دوست داشتم . شنیدن اون حس بسیار خوبی بهم میده  .

 

بخصوص اگه با صدای زیبایی خونده شه . صدای شهرام ناظری که جای خود داره . اما صدای نازنین یک عزیز بیشتر خوشاینده .

 

ترانه مادر - ایلیا منفرد

 

لالا لالا بخوان مادر دوباره شعر لالایی
بذار احساس کنم مادر که پیش من همین جایی
سکوتت تلخ و سنگینه مثل اون شعر غمگینه
که می گفت آی دلم خونه لالا لالا گل پونه
لالا لالا گل آذر که غمگینه دل مادر
لالا لالا گل پونه دل دشمن از او خونه
لالا لالا گل لاله دل او پر ز آماله
لالا لالا نشه پرپر گلی که اسم او مادر
از تو گفتم با ستاره
گفت که همتایی نداره
دل من چه بیقراره
بهشتم زیر پای تو
آوازم برای تو
دلم جانم فدای تو
لالا لالا گل پونه دو چشمام پر ز بارونه
دو چشم مادرم انگار دریایی از خونه
لالا لالا گل زیره دلم آروم نمی گیره
خدایا آسمون امشب چرا بارون نمی گیره

 

 

قلب مادر

داد معشوقه به عاشق پیغام که کند مادر تو با من جنگ

نگاه غضب آلوده زندبر دل نازک من تیر خدنگ

مادر سنگ دلت تا زنده است شهد در کام من و توست شرنگ

گر تو خواهی به وصالم برسی باید این ساعت بی  خوف و درنگ

روی و سینه تنگش بدری دل برون آری از آن سینه تنگ

عاشق بی خرد ناهنجار نه بل آن فاسق بی عصمت و ننگ

رفت و مادر را افکند به خاک سینه بدرید و دل آورد به چنگ

قصد سر منزل معشوقه نمود دل مادر به کف‌ش چون نارنگ

ازقضا خورد دم در به زمین و اندکی رنجه شد او را آرنگ

آن دل گرم که جان داشت هنوز اوفتاد از کف آن بی فرهنگ

از زمین باز چو برخاست، نمود  پی برداشتن دل، آهنگ

آه دست پسرم یافت خراش! وای پای پسرم خورد به سنگ

 

مادر زیاد حالش تعریف نداره ! بیمارستان بستری یه و احتمالا تا چند روز دیگه باید عمل بشه . میدونم که با کمک خدا و وسیله اون - دکتر - حالش خوب میشه .

دیروز از مسافرت برگشتم جای دوستان عزیزم خالی بسیار بسیار خوش گذشت . یه استراحت درست و حسابی همراه با خیال آسوده و موبایل خاموش . این قضیه سهمیه بندی بنزین بد جوری کار و کاسبی هتل دارها و رستورانا رو تو شهرهای مسافرتی خراب کرده . این چند روز کلار آباد بودیم شاید باورتون نشه نمک آبرود که همیشه باید مدتها تو صف منتظر بمونی تا بری بالا ، 20 یا 30 نفر بیشتر نبودند ! البته میگفتند جمعه خیلی شلوغ بوده .

بد جنسی نباشه ها اما یکی از همراهان ما میگفت این شمالی ها حقشونه که کار کاسبی شون خراب بشه چو اصلا رفتار خوبی با مسافرا ندارن . ضمن اینکه آدمای بد ذاتی هم هستند ! (( این حرف من نیست ها اشتباه نشه ) فقط چون برام جالب بود اینجا نوشتم .

 

خب به سلامتی 2 کیلو وزن اضافه کردم !!!!!

 

راستی شما به بد شانسی و بد اقبالی اعتقاد دارید ؟ من خودم که به هیچ وجه اعتقادی ندارم اما جالبه بدونید در این مورد قوانینی وجود داره که بنام قوانین مورفی معروفه شاید هم این موضوع رو بدونید اما چون جالبه چندتاشو اینجا میگم  :

·         اگـر قـرار بـاشه کاری خراب بشه و درست پیش نره، حتما خراب می شـه آن هـم در نامناسبترین زمان!

·         اگر احتمال داشته باشه چندین کار خراب بشه، آن کـاری که بیشترین ضرر را خواهد زد درست پیش نخواهد رفت!

·         احتمال آنکه یک شیء آسیب ببیند نسبت مستقیم دارد با ارزش آن!

·         هرگاه جسم بـا ارزشی از دست شما به زمین می افتد به غیر قابل دسترس ترین مکان میرود (حلقه برلیان یا داخل سطل زباله می افتد و یا در چاه فاضلاب)!

·         همواره در خیابان در هنگام رانندگی ماشینها در لاین دیگر سریعتر حرکت میکنند!

·         هر چیز خوب در زندگی یا غیر قانونی است ویا غیر اخلاقی و یا چاق کننده!!

·         هر چیزی را که می خواهید، نمیتوانید داشته باشید و آنچه را که دارید نمیخواهید!

·         سنگین بودن ترافیک نسبت مستقیم دارد با میزان عجله شما برای زود رسیدن به مقصد!

·         هنگام ورود به پمپ بنزیـن جـایگاهـی را که انتخاب می کنید همیشه طولانی تر از جایگاه های دیگر خواهد بود.

·         هرگاه کفش نو را برای اولین بار به پا کنید همه پایشان را روی آن خواهد گذاشت!

·         قوانین مانند تار عنکبوت می باشند تنها افراد ضعیف و فقیران به دام آن میافتند در صورتی که ثروتمندان و صاحبان قدرت آن را پاره کرده و میگریزند!!

·         جاده رسیدن به موفقیت همواره در دست ساختمان است!

·         هرگاه چیـزی را دور بیاندازید به محض آنکه دیگر به آن دسترسی نداشته باشید به آن نیاز پیدا خواهید کرد!

·         هر چه عقیده ای مسخره تر باشد احتمال موفقیت آن بیشتر می باشد!!

·         دود سیگار هـمواره به سمت افراد غیـر سیـگاری حـرکت خواهد کرد، بدون توجه به سمت وزش باد!

·         جای پارک مناسب ماشین همیشه سمت دیگر خیابان میباشد!

 

این آقای مورفی که هزاران از این قانون رو نوشته یه افسر نیروی هوایی بوده