محمد

محمد

کاملا شخصی و بی محتوا !!!
محمد

محمد

کاملا شخصی و بی محتوا !!!

نمایشگاه کتاب هم به اتفاق دوست عزیزی رفتیم . اما خودمونیم ها عجب هرکی هرکی بود !

 تا حالا مصلا نرفته بودم عجب معماری توش انجام شده . البته حاکمیت نظرش این بود که مردم رو وادار کنه به اینجور محیط ها بیان که تا حدودی موفق شد اما بسیاری هم این فکر به ذهنشون میاد که آیا اینچنین هزینه بسیار سنگینی برای مکانی که هر جمعه 3 یا 4 هزار نفر به اون مراجعه کنن ، لازمه ؟ یاد جمله معروف : چراغی که به خونه رواست به مسجد حرومه ، افتادم . کسانی که نرفتن باید برن ببین که چقدر هزینه صرف این مکان داره میشه .

کاشکی حاکمیت محترم یه سری به انجمن بیماری های خاص یا کودکان سرطانی یا بیماران کلیوی میزد و میدید که این چراغ حرومه !

بگذریم .

 

چند روز پیش یه کارگر ساختمونی واسه کاری پیشم بود با تمام بیسوادیش که به گفته خودش خوندن و نوشتن هم نمیدونست و سن و سال کمی هم که داشت ، تصویر جالبی از (( پول )) تو ذهنش داشت . میگفت :

یه بیابان رو در نظر بگیر که خشک و بی آب و علفه و باد های تندی تو اون میوزه . به خار و خاشاک این بیابون کاغذها و مشمع هایی که باد با خودش آورد چسبیده تا زمانی که باد آرومه این آت و آشغالا سفت به اونا چسبیدن اما به محض اینکه باد تند تر میشه ، این کاغذها و آت و آشغالا از اونا جدا میشه و میره مچسبه به خارهای دیگه اما برای اوناهم دووم نداره و از اونا هم جدا میشه .  پول تکه های کاغذ یا مشمع . خارها آدما و باد هم تندی ها روزگار .

 

با تمام این حرفها و شعارها مطمئن باشید پول چیز بسیار خوبیه  پول به همراه خود اعتماد بنقس ، در بسیار از موارد شادی ، سر زندگی ، محبت ، و گاهی حتی عشق و بسیاری از چیزهای خوب که همه آدما بدنبال اون هستن ، میاره

 

کسانی که رشته مدیریت خونده باشن حتما سلسله نیازهای  (( مازلو )) رو میدونن . ابتدایی ترین نیاز انسان برای به تعالی رسیدن  نامین نیازهای اولیه و فیزیولوژیکی اون مثل غذا ، پوشاک ، جنس مخالف و سرپناه  هست و بعداز اون هفت مرحله دیگه وجود داره تا یک انسان بتونه به تعالی برسه  . حالا می بینید که پول حرف اول  رو میزنه .

 

اینم سلسله نیازهای انسان از نگاه  مازلو :

۱. نیازهای زیستی و فیزیولوژیکی: نـیـاز به اکسیژن، غذا، آب، مسکن، گرما، نیازهای جنسی، خواب و پوشاک.

2. نیازهای ایمنی: ایـمنـی در بـرابـر عـوامــل طبیعی (زلزله، طوفان)، امنیت (امـنـیـت اجتماعی، مالی، شغلی و غیره)، نظم، قانون، محدودیت ها و ثبات.

3. نیازهای تعلق پذیری: کار گروهی، خانواده، رابطه با دیگران، غرور، گـریز از طرد شدگی، عشق ورزی دیگران به فرد و بالعکس.

4. نیازهای تاییدی و احترامی:  عزت نفس ، موفقیت،مهارت، استقلال، سلطه گری، اعتبار، شهرت، قدر و منزلت، نفوذ و اعتماد بنفس.

5. نیازهای شناختی و معرفتی: علم، دانش و مفهوم.

6. نیازهای زیبایی شناختی: ارزش نـهادن و جـستـجـوی زیـبایی، هماهنگی، توازن و تقارن، تناسب و نظم.

7. نیاز خود شکوفایی(تحقق خویشتن): پی بردن به استعدادهای نهانی و بالقوه، تـکـامـل فـردی، عـدالـت خـواهـی، شـناخت ماهیت خویشـتـن، انـگـیـزه بـرای دسـتـیـابـی به اوج قابلیت های خویش.

8. نیازهای متعالی: کـمـک بـه دیـگران برای دست یابی به مرتبه خود شکوفایی، نـیـاز های معنوی. برای مثال از فردی که دارای امنیت مالی در جامعه نباشد نمی توان انتظار رفتار مناسب اجتماعی داشت.         

خب مثل اینک اینجا تبدیل به کلاس شد !!!!!!

 

حرفم اینه که تا مادامی که یک انسان در امنیت مالی نباشه انجام فرایض هم به خاطر نیاز مالی میشه نه خود ذات حق تعالی .

 

موطن آدمی بر هیچ نقشه ای نشانی نیست

موطن آدمی تنها در قلب کسانیست که دوستش میدارند .    ((بیکل ))

فکر میکنم قبلا اینو گفتم اما بازم بگم بد نیست . شاید بیشتر ما اگه نگم ۱۰۰٪ ولی بیشتر ما قدر چیزهایی رو که بدست آوردیم نمیدونیم .

در ابتدا اونقدر به اون شئ یا شخص فکر میکنیم تا مخمون به پوکه اما بعد از هزار سختی و مرات که بدستش میاریم خیلی راحت بعد از مدتی ( بسته به اون ) بکلی از جلوی دید ما خارج میشه و تبدیل به یه جسمی میشه  که  : باید وجود داشته باشه ٬ اما خیلی هم اهمیتی نداره !

یه وقتایی خود مون هم همینیم ٬ یعنی :  باید باشیم ٬ اما مهم هم نیسیتم!

دلخور نشید ها خود شما هم برای بعضی ها همینید . یعنی یه عادت ! و همین .